Χτίσε ένα δυνατό LinkedIn Profile

ios app linkedin

Αν είσαι επαγγελματίας επιβάλλεται να δικτυωθείς και στα ανάλογα κοινωνικά δίκτυα, το Facebook άστο για τις προσωπικές σου στιγμές και το Instagram για το lifestyle σου. Σήμερα θα δούμε πως μπορούμε να ανεβάσουμε το LinkedIn profile σου, αρκετά πιο πάνω. Παίρνω ως δεδομένο ότι έχεις ήδη λογαριασμό εκεί. Αν δεν έχεις μάλλον ήρθε η ώρα να δημιουργήσεις έναν.

Ακούω πολλούς που λένε, «γιατί να κάνω LinkedIn αφού δεν έχω κάτι να γράψω». Δηλαδή πριν κάνεις Facebook είχες ήδη 100 status update, 500 φίλους, 40 Check in και 2 ενημερωμένα relationship status; Όχι. Η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μία μέρα αλλά όσο πιο γρήγορα ξεκινήσεις τόσο πιο γρήγορα θα προηγηθείς.

Στο LinkedIn μπορείς να δικτυωθείς με συμφοιτητές, καθηγητές συνεργάτες ακόμα και με παλιούς φίλους. Όσους ξέρεις στην ζωή σου καλό είναι να τους έχεις και στο LinkedIn, ποτέ δεν ξέρεις πότε και πως μπορούν να φανούν χρήσιμοι και ίσως χρειαστεί κάποια στιγμή να σε συστήσουν σε κάποιον που ενδιαφέρεσαι.

Όμως, το να δημιουργήσεις ένα καλό προφίλ, προκειμένου να αλληλοεπιδρούν και οι άλλοι καλύτερα μαζί σου, θέλει την κατανόηση αυτού του κοινωνικού δικτύου σε αρκετές πτυχές του, που θεωρούμε ασήμαντες αλλά δεν είναι καθόλου. Γι’ αυτό θα δούμε μαζί 4+1 βήματα για να γίνεις από απλός τραγουδιστής της μπάντας της γειτονιάς σε απόλυτος Superstar.

1. Στοιχεία Επικοινωνίας + δικό σου URL

contact details

Με το που φτιάξεις το LinkedIn, αυτό σου δημιουργεί από μόνο του ένα URL για το προφίλ σου όπως: “https://www.linkedin.com/pub/firstname-lastname/2d/d97/760”. Ωστόσο, μπορείς να το αλλάξεις σε κάτι πιο προσωπικό και καθαρό όπως π.χ. το δικό μου “https://www.linkedin.com/in/yannisalexiou”. Δες εδώ.

Γιατί να το αλλάξεις;

  1. Δείχνει καλύτερα και είναι πιο εύκολο να το θυμάται κάποιος
  2. Μπορείς να το βάλεις στη υπογραφή του email σου ή στην επαγγελματική σου κάρτα
  3. Δείχνει πιο επαγγελματικό (αφού είναι δικό σου)
  4. Αποφεύγεις να σε μπερδέψουν με κάποιον άλλον.

Στοιχεία Επικοινωνίας (Contact Details)

Είναι η ενότητα ακριβώς κάτω από τη φωτογραφία σου, όπου μπορείς να εισάγεις διάφορους τρόπους για να επικοινωνήσουν οι υπόλοιποι μαζί σου. Καλό θα ήταν να βάλεις όσους περισσότερους τρόπους γίνεται (ανάλογα και με το πόσο άνετα νιώθεις να τους μοιραστείς με άλλους). Εδώ είναι και μια καλή ευκαιρία να δεις τα κοινωνικά δίκτυα πιο ξεκάθαρα και να καταλάβεις πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν στη ζωή σου καθώς και τι στοιχεία μπορεί να μάθει ο άλλος για εσένα.

Τι μπορείς να εισάγεις;

  • Το λογαριασμό που έχεις στο Twitter
  • Ιστοσελίδα

Συμβουλή: Μπορείς να βάλεις δικό σου τίτλο στην ιστοσελίδα π.χ. Hire me, My Portfolio κ.λπ.

2. Φωτογραφία Profile + Cover

camera equipment

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για να έχεις μία καλή φωτογραφία προφίλ. Θέλεις να δώσεις καλή εντύπωση. Είναι το πρώτο πράγμα που θα δει ο επισκέπτης στο προφίλ. Την θέλεις καλή, την θέλεις μοναδική. Γενικά ενθαρρύνεις έτσι το κοινό να επικοινωνήσει μαζί σου και να σε πάρουν στα σοβαρά.

Σκέψου τον εαυτό σου όταν αναζητάς άλλους. Στα αποτελέσματα αναζήτησης που θα έχεις μπροστά σου, η καλή φωτογραφία θα κεντρίσει το ενδιαφέρον σου να μπεις στο profile. Καλά εννοείται βέβαια, από το να μην έχεις καθόλου, τουλάχιστον να υπάρχει μια ενδεικτική. Μιας και θα έχεις (σύμφωνα με έρευνες) 7 φορές περισσότερες προβολές του προφίλ σου.

Πως πρέπει να είναι μια καλή φωτογραφία προφίλ

  1. Επαγγελματική και μέχρι λίγο πιο κάτω από το ύψος των ώμων.
  2. Να είσαι ντυμένος με business casual ή smart casual outfit (εξαρτάται και από το είδος της δουλειά σου)
  3. Να έχει ελαφρύ υπόβαθρο (background), κατά προτίμηση άσπρο, μπλε ή γενικά να παίξεις με την αντίθεση ώστε το επίκεντρο να είσαι εσύ, όχι κάποιο τοπίο, ο καναπές ή το PlayStation στο σαλόνι σου.
  4. Το πρόσωπό σου να καταλαμβάνει περίπου το 50% της φωτογραφίας.

Μερικές καλές φωτογραφίες να πάρεις ιδέα:


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Γιατί είναι σημαντικό να έχεις μια καλή Cover φωτογραφία;

  • Μπορείς να προωθήσεις την δουλειά σου, το site σου ή κάποιο άλλο κοινωνικό μέσο
  • Περισσότερες ευκαιρίες να προβάλεις το brand σου
  • Μεγάλος χώρος σε εμφανές σημείο να πεις στον κόσμο περισσότερα για την δουλειά που κάνεις.
  • Μπορείς να βάλεις βέβαια και κάτι χαλαρό στο μάτι αν δεν έχεις κάτι από τα παραπάνω υπόψιν!

Είναι εύκολο να σχεδιάσεις μία; Εξαρτάται από το τι θες. Βέβαια μπορείς να ζητήσεις βοήθεια από:

  • Κάποιον φίλο σου Designer
  • Στο Fiverr.com
  • Εργαλεία όπως το PicMonkey,com και το Canva.com

3. Profile HeadLines

headlines

Τι είναι και γιατί είναι σημαντικό; Είναι 120 χαρακτήρες, ακριβώς κάτω από το όνομά σου και μπορείς να δώσεις μια σύντομη παρουσίαση για τον εαυτό σου. Εμφανίζεται επίσης στα αποτελέσματα αναζήτησης ακριβώς δίπλα από την φωτογραφία προφίλ σου. Αυτό σημαίνει πως χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα keywords μπορείς να προσεγγίσεις καλύτερα το ανάλογο κοινό.

Και τι να γράψεις…
Το LinkedIn έχει ορίσει αυτό το πλαίσιο κειμένου ως Position at Company, ποια είναι η θέση σου δηλαδή στην εταιρία. Π.χ. “Chief Design Officer at Apple”, θα μπορούσε να σε λέγανε και Jon Ive σε αυτή την περίπτωση. Ουσιαστικά αυτό που πρέπει να κάνεις εδώ είναι να πουλήσεις σωστά τον εαυτό σου, ή να το πούμε καλύτερα sales pitch. Να εξηγήσεις δηλαδή στον κόσμο τι κάνεις μέσα από λέξεις κλειδιά.

4 Δείξε τι έχεις καταφέρει ως τώρα με ένα όμορφο Summary

charts diary and macbook

To Summary τοποθετείτε ακριβώς κάτω από τα Headlines, με άλλα λόγια θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι κάτι σαν το cover letter που μας ζητούν στις συνεντεύξεις. Εδώ λοιπόν ήρθε η ώρα να δείξεις ποιος είσαι και τι έχεις καταφέρει. Καλό είναι να αναφέρεις μερικά από τα προσωπικά σου επιτεύγματα, ενώ αν έχει και multimedia περιεχόμενο στη διάθεσή σου, κάτι που θα χρησιμεύσει ως intro για εσένα, εδώ είναι η κατάλληλη θέση του.

Σημαντικό εδώ είναι, να αποφευχθούν οι πολλές λέξεις που δημιουργούν θόρυβο και έντονο συναίσθημα, π.χ. passionate, focused, strategic, specialized κ.λπ. Μια καλή τακτική είναι να χρησιμοποιήσεις ελάχιστες από αυτές με σκοπό πάντα να δώσεις έμφαση στο αξίωμα και το μήνυμα που θέλεις να περάσεις.

5. Και μετά;

Thinking face

Αυτά ήταν τα βασικά, τα πολύ βασικά ίσως που θα δημιουργήσουν τις βάσεις για τα υπόλοιπα. Ποια υπόλοιπα; Δύο πολύ βασικά που θα πρέπει να σκέφτεσαι πιο πυκνά στον χρόνο σου από τα υπόλοιπα 4. Δηλαδή:

  • Το βιογραφικό σου
  • Η κοινωνικοποίηση σου

Βιογραφικό

Όταν μιλάμε για το βιογραφικό εννοούμε όλες αυτές τις ενότητες στο προφίλ που δεν έχεις συμπληρώσει. Εργασιακή εμπειρία, Επιτεύγματα, Πιστοποιήσεις, Δεξιότητες κ.α. Αυτά πέρα από τον παραδοσιακό (και αργό) τρόπο να τα ενημερώσεις, μέσω σπουδών και προϋπηρεσίας, οφείλεις να τα κρατάς ενημερωμένα και μέσω των προσωπικών στόχων σου και επιτευγμάτων. Online σεμινάρια, μαθήματα στο coursera και το κορυφαίο rating που έχεις αποκτήσει ενδεχομένως από το stackoverflow, παίρνουν τον χώρο τους να διασφαλίσουν ένα προφίλ στην επιφάνεια.

Κοινωνικοποίηση

Από την άλλη η κοινωνικοποίηση θεωρείται απαραίτητη. Εδώ εννοούμε το πρόσωπο που προβάλλεις στο LinkedIn από το profile σου και προς τα έξω. Ξεκινάς να βοηθάς συναδέλφους κάνοντας endorse στις δεξιότητές τους, ενώ κρατάς τα δικά σου skills στο profile συγκεκριμένα προκειμένου να καθοδηγήσεις τα connections σου που πρέπει να κάνουν endorse εκείνοι.

Συγχρονίζεις τον λογαριασμό email σου με το LinkedIn και αναπτύσσεις το δίκτυό σου, ενώ σε συχνή βάση ανεβάζεις δημοσιεύσεις προκειμένου να ανέρχεσαι στην κορυφή της αρχικής οθόνης των υπολοίπων. Να σημειώσουμε εδώ πως πολύ χρήσιμο είναι και το section Publications στο profile που ελάχιστοι αξιοποιούν αλλά μπορείς να σου δώσει σημαντικό bonus αν έχεις δημοσιεύσεις όπως white papers, άρθρα σε εταιρικό site κ.λπ.

Τέλος μη ξεχνάς να ζητάς Recommendation καθώς και να είσαι πρόθυμος να παρέχεις πίσω γράφοντας με ειλικρίνεια και πέρα από τα έτοιμα template απαντήσεις που μπορείς να βρεις στο Google (ναι, όλοι έχουμε ψάξει γι’ αυτά).

Μέχρι το επόμενο άρθρο μας, καλό growth στο LinkedIn profile σου και ευχόμαστε πολλά μηνύματα από recruiters!